ثبت شرکت دانش بنیان

تعریف شرکت دانش بنیان

به طور کلی به شرکت یا موسسه ای که از لحاظ فنی، مالی و سیستمی پارامترهای مورد نظر آیین نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان را دارا باشد، دانش بنیان گفته می شود. ایجاد شرکت دانش بنیان، امتیازات و مزایای بسیاری در راستای گسترش تولیدات دانش بنیان و توسعه محصولات و خدمات شرکت در پی خواهد داشت. در این صفحه نحوه دانش بنیان شدن و تاسیس شرکت دانش بنیان توضیح داده شده است.

ایجاد یا تاسیس شرکت دانش بنیان

بسیاری از افراد گمان می کنند برای دانش بنیان شدن، باید از ابتدا شرکت و یا موسسه ای دانش بنیان ثبت نمایند، در حالیکه چنین نیست. به عبارت دیگر نیازی نیست که از ابتدای کار شرکت یا موسسه دانش بنیان ثبت شده باشد و یا در موضوع فعالیت آن کلمه دانش بنیان ذکر گردد.

در حالت کلی نحوه دانش بنیان شدن این است که، شرکت یا موسسه ثبت شده باید تاییدیه دانش بنیان را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نماید. بدین منظور شرکت ها می توانند در سامانه reg.daneshbonyan.ir ثبت نام نموده و مورد ارزیابی قرار بگیرند.

متولی بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان

قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان در اواخر سال ۱۳۸۹به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، از آن زمان تا انتهای دوره ی دهم ریاست جمهوری، متولی بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، وزارت علوم بود. پس از آن از دوره یازدهم ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی ارزیابی و اعطای تاییدیه دانش بنیان به شرکت های متقاضی گردید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر به ریاست جناب آقای دکتر سورنا ستاری اداره می شود و دارای شانزده ستاد و هفت معاونت زیر مجموعه است. از جمله وضایف این معاونت، توسعه فناوری، تقویت فرآیند تجاری‌سازی و حمایت از موسسات و شرکت های دانش‌بنیان می باشد، به همین دلیل ارزیابی دانش بنیان نیز از مسئولیت های این سازمان شمرده شده که توسط کارگزاری های رسمی این معاونت انجام می پذیرد.

معرفی سایت reg.daneshbonyan.ir

متولی سامانه reg.daneshbonyan.ir  معاونت علمی ریاست جمهوری می باشد. شرکت های متقاضی دریافت تاییدیه دانش بنیان باید برای ارسال درخواست به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام نمایند. ارسال اطلاعات شرکت و نامه نگاری ها از طریق این سایت انجام می گردد.

در خبرنامه ما عضو شوید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *